اشپزخانه مااشپزخانه ما، تا این لحظه: 9 سال و 1 ماه و 13 روز سن داره

♨کافه گلاسه♨

ژله رنگین کمان

1394/7/9 11:35
838 بازدید
اشتراک گذاری

سلام مامانهای گل و دوست جونی هـا

من امروز طرز تهیه ژله ی رنگین کمان رو به روش خیلی خیلی ساده درست کردم. همه فکر میکنند ژله رنگین کمان باید خیلی سخت باشه و هزار تا  دستور داره ولی من طرز تهیه شو خیلی ساده در آوردم و البته صد در صد خوشمزه تر شـد! پس در ادامه ی مطلب با من همراه باشید خوشمزه

مواد لازم :

من چون میخواستم ژله رو لیوانی درست کنم از 5 تا ژله استفاده کردم.

شما میتونید از 6-7 تا استفاده کنید.

ژله آلورا 

ژله انار

ژله موز

ژله انگور

و ژله بلوبری

بستنی وانیلی یک لیوان کامل

خب ، به نام خدا شروع میکنیم. اول از همه میریم سراغ ماده وسط ژله ها ، ژله بستنی سفید! اسم من در آوردی بود. خب ، کل ژله آلورا رو به یک لیوان آب جوش قاطی کرده و به جای آب سر یک لیوان بستنی سر خالی اضافه نمائید .(مهم) حالا خوب هم بزنید و در دمای اتاق نگه داریدش.تا زمان درست شدن ژله این مخلوط باید بیرون باشه و خودش رو نگیره.وقتی دیدید داره سفت میشه روی حرارت کتری بگذاریدش و هم بزنید . به همین اسونی. اینم عکسش :

حالا میریم سر وقت ژله اول .من ژله انگور رو برای اولین ژله انتخاب کردم . ژله رو طبق دستور درست کنید ولی به جای 1 لیوان آب سر نصف لیوان بریزید . برای اینکه ممکنه جا کم بیاریم !! خب ژله رو توی لیوانها یا ظرفتون بریزید و برای نیم ساعت شاید هم کمتر بذارید ژله خودش رو ببنده ولی زیاد سفت نشه چون وقتی میخواید برش گردونید ، ژله ها از هم جدا میشندرسخوان

این قسمت مهمـه : از ژله آلورا و بستنیتون روی ژله انگور بریزید به اندازه ای که قطرش 2-3 میلی متر بشه..هر چی باشه ولی از 1 سانت کمتر چون جا کم میاریم بازم میگم. حالا دوباره ژله رو یک ربع تا بیست دقیقه بذارید تو یخچال.

حالا میریم سراغ ژله موز . درستش کنید مثل قبل (نصف لیوان آب سر) و وقتی بیست دقیقه گذشت بریزیدش روی ژله انگور و آلورای بالاش): حالا باز بذارید حدود 40 دقیقه در یخچال . وقتی سفت شد (نه زیاد سفت) ژله آلورا رو بریزید روش و دوباره بذارید یخچال. اینقدر این کارو ادامه بدید تا همه ژله هاتون و بستنی تموم شه.بعد به مدت 3 ساعت بذارید خوب خوب خودشو ببنده(همه ی ژله ها رو که تموم کردید) اینم از ژله ی مـا :

پسندها (2)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (2)

مــــن
19 مهر 94 19:23
نیکتا جون عالی شدههههه
♥آیدا و نیکتا♥
پاسخ
ممنونم عزیزم
آوایے
30 مهر 94 15:17
خیییییییییییییییییییییییییییلی خوبــــــــــــــــــــــــــــــــــــهههه