اشپزخانه مااشپزخانه ما، تا این لحظه: 9 سال و 1 ماه و 25 روز سن داره

♨کافه گلاسه♨

شیرینی عروسکی

1394/2/31 17:53
427 بازدید
اشتراک گذاری
این کیک مانند تهیه ی کیک یزدی میباشد اما از مواد دیگری هم استفاده شده است.چشمک

روغن جامد ذوب شده : 150 گرم                                    وانیل : یک ق.مرباخوری

نمک میوه: یک قاشق مربا خوری                                    ماست معمولی : 200 گرم

تخم مرغ : 3 عدد                                                         آرد : 300 گرم

جوش شیرین :یک قاشق مربا خوری                                پودر شکر : 200 گرم

مربای آلبالو : به میزان دلخواه                                         پودر نارگیل : به میزان دلخواه

 

طرز تهیه کیک شکلکی یا اسمایلی آرام

در آغاز تخم مرغ ها را داخل ظرفی شکسته وبا مفتول دستی بزنید تا به صورت یکدست در آید ، پس از آن پودر شکر را به آن اضافه کنید و بعد ماست و وانیل و جوش شیرین و نمک میوه را داخل خمیر ریخته و مخلوط می کنیدسپس آرد رابا الک کم کم اضافه کرده تا خمیر نرمالی بدست آید و در این هنگام میتوانید مانند من چند تکه مربای البالو نیز به آن اضافه نمایید یا اگر دوست دارید پودر نارگیل را اضافه کنید.  پس از آن خمیر را داخل قیف ریخته و با ماسوره آسان در قالبهای مخصوص شکلکی بزنید و قالبها را در سینی چیده ودر فر در دمای ۲۵۰ درجه قرار داده تا پخته شود. عکس این شیرینی خوشمزه : خوشمزه این چیزهایی که در کیک میبینید البالو هستند .

توسط : نیکتا

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مریم(مامان ثنا جون)
4 خرداد 94 1:46
سلام خاله لطفا 52 رو به سامانه ۱۰۰۰۸۹۱۰۱۰ بفرستید خوش حالم میکنید من توی جشنواره شرکت کردم..تا 94/3/22 مهلت داریم ممنونم لطفا به دوستاتم خبر بده با هر موبایل تنها مجاز به ارسال یک پیامک هستید ولی سه کد متفاوت در همان پیامک را میتوانید ارسال کنید
مامان پریا
6 خرداد 94 10:31
من اینو درست میکنم همیشه و بالاش وبرای تزین از از شکلات آب شده استفاده میکنم که واقعا عالی میشه
♥آیدا و نیکتا♥
پاسخ
پیشنهادتونو ره اشتراک گذاشتم